Zasoby naturalne powinny być zużywane w taki sposób, by czerpanie natychmiastowych korzyści nie
pociągało za sobą negatywnych skutków dla istot
żywych, ludzi i zwierząt, dziś i jutro

papież Benedykt XVI

czwartek, 26 lipca 2012

Kokoryczka wonna

W samym centrum lasku Kruk w Skrzyszowie dostrzegłem w podszyciu ciekawą roślinkę. Miejsce oznaczyłem (z dużą dozą prawdopodobieństwa, łamane przez, tak mi się wydaje) na mapce.
O dziwo Aura nie przeszkazała w fotografowaniu, zajęta szperaniem po okolicy.
Za to światło nie rozpieszczało, zrobiłem dwie serie zdjęć, jedną z lampą druga bez- ta z lampą wyszła fatalnie, spłaszczona, pozbawiona kontrastu itp - tak to już jest gdy się "błyska" wbudowanym fleszem.
Bez lampy, wyszły nieco lepiej, przynajmniej oddają klimat.

 Kokoryczka wonna (Polygonatum odoratum)

Oczywiście w oznaczeniu pomogli mi spece z bioforum, bo sam miałem wątpliwości - po prostu wcześniej znałem kokorycz z kwiatów nie z jagód.

mam na nią ochotę do mojego ogródka - lasu okradał nie będę, ale może choć jedno grono i zobaczę czy się uda wysiać? 
W każdym razie ozdobna jest i to bardzo, a miejsce dla niej akuratne mam.





Trasa rowerowa 1733763 - powered by Bikemap 

2 komentarze:

ewa pisze...

Kokoryczki bardzo ładnie prezentują się w ogrodzie

Manitou pisze...

Ciekawa roślina. Jesteś skarbnicą wiedzy. Może dzięki Tobie będę mogła dostrzec ją w lesie i zabłysnąć przed kimś, że wiem, jak się ona nazywa :-)