Zasoby naturalne powinny być zużywane w taki sposób, by czerpanie natychmiastowych korzyści nie
pociągało za sobą negatywnych skutków dla istot
żywych, ludzi i zwierząt, dziś i jutro

papież Benedykt XVI

sobota, 5 lipca 2008

mały zielony pajączek

To jest "Jakiś gatunek z rodziny Theridiidae, raczej z rodzaju Enoplognatha." - tak mi odpowiedział Argiope na wątku z forum Arachnea
I nie mam żadnego powodu by mu nie wierzyć.






W każdym razie jestem z tych zdjęć zadowolony - może nie grzeszą głębia ostrości, ale to naprawdę udane polowanie było, biorąc pod uwagę, dużej mocy nasadkę makro którą zastosowałem by uzyskać powiększenie pająka który miał jakieś 4 milimetry...oraz wiejący wiaterek, który jednak chwiał żdżbłem na wszystkie strony utrudniając wyostrzenie.

2 komentarze:

Katarzyns pisze...

Fajne foto.Istotnie, kołysanie mikro modela bardzo utrudnia złapanie ostrego obrazu.

makroman pisze...

Jeśli głębia ostrości wynosi dwa milimetry, lub nieco tylko więcej, to każde drgnienie, powoduje jej utratę.